Awaria Routera R130 w Warszawie
/w dziale Awaria! /dodał EPIX NOCObjęte awarią usługi Polmix oraz Globalmix
Służby techniczne są w drodzę.
Więcej informacji podamy wkrótce
[KTW/WAW] COGENT – Outage – Warsaw, Krakow, Katowice, Vilnius and Riga – 2025-09-05
/w dziale Awaria! /dodał EPIX NOCDear Cogent Customer,
Please note we have recently an official ETR for both of the mentioned
fiber cuts.
The fiber cut impacting Warsaw – Bratislava route, has an initial ETR of
18h00 CEST, while the fiber cut impacting Warsaw – Hamburg route, has an
initial ETR of 23h30 CEST.
As soon as we have any other relevant update, we will let you know.
Best Regards
***************************************************************
Dear Cogent Customer,
As a result of two simultaneous and unrelated fiber cuts in our backbone
network, customers whose service is delivered in Warsaw, Krakow,
Katowice, Vilnius and Riga markets, might notice a significant service
performance decrease.
The first fiber cut, is impacting Warsaw – Bratislava span, and is
ongoing since around 11h00 CEST. Please note that we don’t have an ETR
for such fiber cut yet, but fiber provider has confirmed restoration
actions are being expedited.
The second fiber cut, is impacting Warsaw – Hamburg span, and is ongoing
since 12h47 CEST, the fault has been reported to the fiber provider
immediately, and we are pending a feedback from them.
Impacted Region: Warsaw, Krakow, Katowice, Vilnius and Riga
Service address: ADAMSKIEGO 7
KATOWICE 40-069
PL
KRÓLEWSKA 57
KRAKÓW 33-332
PL
AL JEROZOLIMSKIE 65/79
WARSAW 00-697
PL
Order(s) Impacted: 3-001226413, 3-001226415, 3-001226416, 3-001226417,
3-001226412
Outage Ticket: EU305403667
We will keep you updated as any relevant update is available.
We apologize for all the inconveniences.
Best Regards
Cogent Customer Support Europe
eu-support@cogentco.com
ES: +34 91 102 2501
DE: +49 69 299 896 96
FR: +33 1 49 03 1818
[WAW/POZ] Awaria HAWE TELEKOM 05-09-2025
/w dziale Awaria! /dodał EPIX NOCHawe Telekom SA
Status: ZAKOŃCZONE
Dzień dobry,
Serwis techniczny zakończył prace w miejscu awarii.
Hawe Telekom SA
Status: SPAWANIE KABLI – AKTUALIZACJA – Nowy czas
Dzień dobry,
Serwis techniczny nadal zajmuje się spawaniem kabla. Możliwe, że usługi
zostaną przywrócone w najbliższym czasie.
Planowany czas przywrócenia usługi uległ zmianie. Aktualny szacowany czas to:
2:00 UTC+2.
Status: PRACE ZIEMNO-KABLOWE – AKTUALIZACJA – Nowy czas
Dzień dobry,
Serwis techniczny napotkał problemy podczas prowadzenia prac ziemno-kablowych na miejscu awarii. Wzdłuż jezdni wykopano już dwanaście metrów, ponieważ trudno jest zlokalizować uszkodzenie kabla.
Planowany czas przywrócenia usługi uległ zmianie. Aktualny szacowany czas to: 0:00 UTC+2.
Status: PRACE ZIEMNO-KABLOWE – AKTUALIZACJA – Nowy czas
Dzień dobry,
Prace naprawcze nadal trwają. Uszkodzenia infrastruktury są znaczne. Dodatkowe fragmenty jezdni są usuwane, a głęboki wykop dalej poszerzany. Sprowadzamy na miejsce dodatkowy sprzęt, a nasi pracownicy pracują na zmiany, aby zapewnić ciągły postęp prac.
Dziękujemy za cierpliwość i zrozumienie w tym okresie, będziemy nadal informować Państwa o rozwoju sytuacji.
Planowany czas przywrócenia usługi uległ zmianie. Aktualny szacowany czas to: 19:00 UTC+2
Dzień dobry,Hawe Telekom SA
Status: PRACE ZIEMNO-KABLOWE – AKTUALIZACJA – Nowy czasDzień dobry,Serwis techniczny napotkał problemy podczas prowadzenia prac ziemno-kablowych
na miejscu awarii.Planowany czas przywrócenia usługi uległ zmianie. Aktualny szacowany czas to:
16:00 UTC+2.
Status: PRACE ZIEMNO-KABLOWE
Dzień dobry,
Serwis techniczny wznowił prace ziemno-kablowe na miejscu awarii o godzinie
8:00 UTC+2.
Status: PRACE ZIEMNO-KABLOWE – AKTUALIZACJA – Nowy czas
Szanowni Państwo,
W związku z koniecznością przerwania prac z uwagi na brak możliwości dalszego
działania w obecnych warunkach na miejscu awarii, informuję, że planowany czas
ETR uległ wydłużeniu.
Prace zostaną wznowione rano.
Obecny ETR to 12:00 UTC+2.
Aktualizacja 2:
Status: PRACE ZIEMNO-KABLOWE – AKTUALIZACJA – Nowy czas
Szanowni Państwo,
W związku z koniecznością przerwania prac z uwagi na brak możliwości dalszego
działania w obecnych warunkach na miejscu awarii, informuję, że planowany czas
ETR uległ wydłużeniu.
Prace zostaną wznowione rano.
Status: PRACE ZIEMNO-KABLOWE – AKTUALIZACJA – Nowy czas
Dobry wieczór,
Prace ziemne nadal trwają. Serwis napotkał duży problem na miejscu awarii.Obecny ETR dla zdarzenia jest szacowany na godzinę 4:00 UTC+2.
[KTW] Restart sesji KTW-GLOBALMIX-1
/w dziale Awaria! /dodał EPIX NOCDla uczestników skutkowało to krótkotrwałym (jedno lub dwukrotnym) flapem sesji oraz ponownym załadowaniem tablicy BGP na routerze.
Obecnie działanie routera jest stabilne i prawidłowe.
Prowadzimy analizę zdarzenia i podejmujemy odpowiednie działania wewnętrzne.
Awaria w węźle KAT oraz WAR
/w dziale Awaria! /dodał EPIX NOCIncydent został szybko zidentyfikowany i usunięty. Obecnie wszystkie systemy działają prawidłowo.
Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za wyrozumiałość.
[KTW] Usterka routera R098 – 2025-05-14
/w dziale Awaria! /dodał EPIX NOC[KAT] Usterka OpenPeering EPIX.Katowice
/w dziale Awaria! /dodał Webmaster EPIXObserwujemy problemy w OpenPeering.
Analizujemy naturę i przyczynę usterki.
UPDATE 19:25
Problem wynikał z rozgłoszeń Hurricane Electric, analizujemy przypadek.
[WAR] Usterka OpenPeering EPIX.Warszawa.
/w dziale Awaria! /dodał Webmaster EPIXObserwujemy problemy w OpenPeering
Analizujemy naturę i przyczynę usterki.
8.33
Problem zlokalizowany i rozwiązany poprzez odcięcie sprawców.
Przyczyną były autoryzowane, ale przeprowadzone błędnie prace przy łącznikach w jednym z naszym POP.
Wprowadzamy zmiany mające zapobiec takim zdarzeniom w przyszłości.
Problem Atman.
/w dziale Awaria! /dodał Marcin MamcarzOd godziny 02:50 obserwujemy zanik transmisji na łączach Atman KAT-WAW
O godzinie 04:15 otrzymaliśmy informację od Noc Atman następującej treści:
Obecnie trwa awaria w naszej sieci, czas naprawy jest nieznany na chwilę obecną. Będziemy Państwa informować.
